Дед кен дэнс амнезия

Dead Can Dance

Ансамбль был организован Бренданом Перри (экс-“Scavengers”) в Мельбурне, Австралия, в августе 1981 года вместе с Полом Эриксоном и Саймоном Монро. Позже в составе появилась Лайза Джеррард, обладающая незаурядными вокальными данными. Однако австралийская публика оказалась слишком консервативной, чтобы принять и оценить предложенную ансамблем музыку.
Наткнувшись на полное безразличие музыканты решили попытать счастья в Англии. Они осели в Ист-Лондоне и приступили к записи демо, которое долго предлагали в небольшие фирмы, пока не попали на глаза шефу фирмы “4AD” Иво Уоттс-Расселу. “Dead can dance” подписали договор на альбом и отправились в концертное турне с “Cocteau Twins”, причем вернувшихся в Австралию Монро и Эриксона сменили англичане Питер Ульрих, Скотт Роджер и Джеймс Пинкер. Первая работа музыкантов – альбом “Dead Can Dance” – несомненно, находилась в границах стилистики, присущей записавшей его фирме. Но уже на этом диске выделялся холодный и эфирный вокал Лайзы.

Сингл “Garden Of The Arcane Delight”, на котором своим пением Лайза сообщила композициям ритуальную глубину, привел критиков в полное замешательство. Многие усмотрели в музыке группы схожесть с “Joy Division”, но скоро выяснилось, что симфонический размах и усиливающиеся партии вокала уже ставили группу вне общеизвестных рок-направлений.

Dead can dance”Dead can dance” создали собственный оригинальный и неповторимый звуковой мир, ранее незнакомый слушателям рока. В это время группа сократилась до дуэта, нанимая по необходимости студийных музыкантов. Альбом “Spleen and ideal” представлял собой настоящую мини-симфонию из экзотических инструментов и таинственных вокализов Лайзы. Однако эта работа, занявшая вторую позицию в британских инди-чартах, явилась лишь увертюрой к появлению диска “Within The Realm Of A Dying Sun”, поистине ставшего событием в музыкальном мире. Уже из обложки, изображавшей скульптуру ангела с закрытым лицом, стоящую у гробницы, следовало, что главным мотивом альбома будет смерть. Тему смерти, гнетущую атмосферу, дополненную четырьмя классически сработанными Перри мрачными оркестровками, музыканты преподнесли с присущими дуэту степенностью, грациозностью и монументальностью.

Диск резко выделил группу в среде прогрессивного рока, оставшись в гордом одиночестве, далеко от остальных произведений. Следующая работа, “Serpent Eggs”, оказалась несколько более жизнерадостной, оптимистичной и доступной.

Dead can danceПосле окончания успешного американского турне летом 1989 года дуэт записал музыку к документальной картине о проблемах индейских резерваций Америки и саундтрек к мистико-приключенческому фильму “Дитя Луны”, одновременно ставшему кинодебютом Лайзы. Со времени выхода первого альбома “Dead can dance” критики отмечали, что саунд группы стал менее сверлящим и тяжелым, и напротив – более искренним. Концертник “Towerd The Within” включил в себя их сценические коронки – “Cantara”, “Yulunda (Spirit Dance)” и “Song of the Sybil”, но более чем наполовину компакт был заполнен новым материалом, большинство из которого напето богатым тенором Перри. После этого диска группа выпустила только один номерной альбом, “Spiritchaser”. Эта пластинка во многом явилась новаторской: на ней “Dead can dance” впервые столь глубоко и явно обратились к шаманским мотивам. Помимо этого, альбом характеризовался интересным электронным звучанием. Тем не менее, несколько композиций выдержаны в традиционным для группы русле, с применением живых инструментов и обилием акустики – как, например, в прекрасной балладе “Song Of The Disposessed”.
После записи “Spiritchaser” “Dead Can Dance” распались. Вряд ли это вызвало у кого-то удивление, ведь тенденции этому были заметны достаточно давно: столь ярким творческим натурам, как Лайза и Брендан стало тяжело реализовывать идеи в рамках одного коллектива и они занялись сольными работами.

Читайте также:  Мемуары страдающего амнезией эрик сати

Источник

Дед кен дэнс амнезия

“I thought Anastasis was a good title given our reunion,” explains Brendan Perry, who, with Lisa Gerrard, formed the band in Melbourne, Australia in 1981, releasing seven studio albums, and one live album, before going their own ways after 1996’s Spiritchaser. “Anastasis also means ‘in between two stages’,” he adds. “Regeneration comes with the next season.”

Anastasis is perfectly apt given how the album is an astonishing regeneration of the legendary beauty, power and spellbinding nature of the duo’s unique sound and vision. Age hasn’t withered DCD, not the passing of the years; if anything, the album sounds bolder, stronger, more confident in its vision. There’s surely no other musical force on the planet that sounds so stately and yet mesmeric; who combine so effortlessly the spiritual and the earthbound with music that’s not tied to any one century, but roams freely between the ages as well as the continents.

There have been sublime Gerrard and Perry solo albums before Spiritchaser and since that unintentional finale (album sessions for a follow-up were eventually abandoned), but there is something unbeatable about the combination of these two musical minds and voices; and two voices, don’t forget, that are brilliant forces of nature in their own right. Gerrard takes the lead on four tracks, “Anabasis”, “Agape”, “Kiko” and “Return of the She-King”, delivered in her wordless Glossolalia, while Perry fronts the remaining four of “Children of the Sun”, “Amnesia “, “Opium “ and “All In Good Time”, whose lyrics embrace the faiths and hopes of humankind, working through our limitations, weaknesses and habits.

“Children of the Sun” is the album’s ‘welcome to the show’, statement said Perry. The lyric addresses human evolution and how our genetic code is infused with ancient memory, right up to the present, celebrating nature – the Woodstock generation’s legacy. “Amnesia” weaves themes of humanity’s collective social amnesia – “how the victors always write history, and if we retain the real truth, we won’t keep repeating the same mistakes” – and how we depend on our memories for our humanity, and that the Greeks saw memory as the greatest muse of all.

Читайте также:  Хосе луис окасар ариса амнезия

“Opium”, says Perry, is more nihilistic, “that opiate state of mind, a form of depression, that traps you, whether it’s addiction or just circumstances. To not be able to choose a road as they all seem to lead nowhere.” But “All In Good Time” is a positive finale, underlining the old adage that good things come to those who wait; as we grow with age and experience, we see the benefit of not expecting everything to arrive at once.

A Greek word to represent the album is equally derived from the music’s origins. While Perry can hear echoes of DCD past, “from right across our catalogue,” he reckons the core of Anastasis can be found, “slap bang” in the near-Eastern Mediterranean, from Greece and Turkey across to North Africa. “The music I listen to and research becomes both unconsciously and consciously part of a new project, and for this album, I’ve been fascinated by the classic immutable elements of Greek culture, the depth of their music and their love for song that you don’t get as much in the west; the way they combine philosophy and love songs, and throw a bit of science in there too. I love the eastern influence that comes from being a crossroads between east and west, the kaleidoscopic mosaic of those fused cultures, while the further west you go, the more it’s a mono-cultural society.

“Also the instrumentation we choose to work with suggests what the music should become. “Opium” – which uses a Moroccan Sufi 6/8 rhythm – and “Anabasis” feature the Hang, a cross between a West Indian steel drum and a gamelan gong.”

Perry says the duo have been talking about another album since Dead Can Dance’s world tour of 2005. But that extensive tour was exhausting, and the incentive was lacking, so it was put on the backburner until calendars could again be synchronised – not so easy since Perry lives in the centre of Ireland (the land of his ancestors), where Anastasis was recorded (at Perry’s converted church studio Quivvy) and Gerrard lives in Southern Australia. Once upon a time, they left Melbourne for London, settling many floors up in a council block on the Isle of Dogs, putting whatever pittance they had into their music.

Signed by 4AD and releasing their first album in 1984, the duo drew rapturous reviews for albums that spanned neo-classical and folk across time and geography, each album selling to a progressively larger audience, the emotional drama of their coming to the attention of the San Francisco ballet, Hermes Perfume and a documentary on Hitler and Stalin; likewise motion pictures such as Heat, The Crossing Guard and Baraka. Gerrard developed her own solo film soundtracks – The Gladiator and The Insider, for example – while Perry worked on solo albums such as 1999’s Eye Of the Hunter and 2008’s Ark. The pair dissolved their physical relationship in the early ‘ 90s but something keeps them together – a bond of deep friendship and musical compatibility and understanding, and so Anastasis is born, and Dead Can Dance regenerated.

Читайте также:  Сэм тейлор амнезия txt

Free of any contractual commitments to 4AD, DCD have paired up with Play It Again Sam, who are releasing Anastasis in time for the duo’s most extensive world tour ever, which starts in Vancouver on August 9th and visits 4 continents throughout 2012 and 2013. And when the tour is over, Perry anticipates another DCD studio album will come together. The sunflower comes back season after season; there is no reason why Dead Can Dance, their spirit rekindled and their soul regenerated, won’t do exactly the same thing.

Источник

Dead Can Dance – Amnesia

Просмотров: 788 197

31 августа 2012

FreeThinking TruthSeeker ll

“History is never written by those who’ve lost”

No truer words have ever been spoken.

Secret Man xE 2k

Русские есть? Are there any Russians?

Th3 Pritty

Awesome deepeer song 💜💜💜🖤🖤🖤

Hichem Kader

very very beutiful

raison

i am going mad, i want to rewrite my past. it fucking hurts my feelings, sucks my soul. stuck by ruthless memories.

Jose Hernández

Cómo si estuvieras drogado la música oscura el túnel

Ana Gatto

Gostei dessa banda o som e letra é uma viagem.

Mansur saD

Necə bişeysən sən belə . ,

Matityahu

the ending of this song leaves me speechless.

irem d.

Artık benim için özel olan şarkılara yorum bırakacağım. Böylece seneler sonra yorumlarımı görüp sık sık boğuluyormuş gibi hisseden ve geleceğe dair umudu kalmayan toy halimi hatırlayıp gülümseyebileyim ve dönüştüğüm güçlü kadın için yaşadığım zorluklara minnettar olayım.

Mayra Lugosi

murat aydoğmuş

Keşke Türkler burayı bulsa 🇹🇷

alejandro rodriguez

Stephen Bradley

Yeah so the truth of my instinctive memory helped me find the sun. (Thank God)

Stephen Bradley

Beautiful synth, beautiful voice. It’s like your soul is taking a bath in a deep green sea.

Taavetti Gross

Yoy wanna kill me withis music.

tim pearce

I have been singing kareoke for many years now, I love this song and have practiced for a long time and love singing it
unfortunately, it is not part of the kareoke scene and not available in the public eye ?
anyone know of a local band who would like a voice like Brandon Perry to emulate this.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector